Bornholmerkrimi fra Forlaget Alhambra / www.alhambra.dk

onsdag den 5. januar 2022

Om hele historien - og min hunds fulde navn

Jeg havde besøg af Bornholms Tidende i begyndelsen af december. Det blev en lang samtale om min ret kringlede opvækst og karriere, om hvordan det begyndte, det der med at skrive, og om hvordan det har været at foretage sådan et kæmpe sporskifte, som det nu er er at gå fra alle de 120 mindre børnebøger til en krimi på næsten 400 sider. Jeg må sige, at det jo både er let og svært. Let fordi jeg, som alle andre forfattere, bruger af min fantasi, min glæde ved at beskrive universer og af den samme indlevelse og erfaring med mysterie- og plotarbejde, som jeg altid har gjort mig umage for at bruge, svært fordi der også er mange nye udfordringer. Research fx, vidensfordelinger, barskere emner og mange, mange flere lag. 

3 helsider alt i alt, blev det til, med et kæmpe billede af stjernen Wendy, der griber en bold i luften. Hun gav både journalist og fotograf en særdeles varm velkomst og kom med diverse hengivenhedsgaver til dem i form af gennemtyggede gummigrise og tennisbolde. Det virkede, så hun fik den første spalteplads og samtidig  hele sit navn med i avisen: Wendy Moira Angela Darling (Harild). Virker det bekendt? Måske hvis du har læst J.M Barries historie om Peter Pan, hvor pigen netop præsenterer sig med sit fulde navn for den flyvende drømmefyr, der tager hende med på rejse til Ønskeøen. Nogen har spurgt, om det er et stamtavlenavn, men det har altså intet på sig, for Wendy er en blanding af Border Collie og Labrador, eller en "rundkørsel i Klemensker", som man så malende siger herovre på Bornholm :-) 

 (journalist: Torben Østergaard. Fotograf Berit Hvassum)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar